Головне управління ДФС у Київській області інформує
З 01 січня 2021 роздрібна (оптова) торгівля рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, повинна здійснюватися за наявності ліцензій
Головне управління ДПС у Київській області інформує, що ст. 15 Закону України від 19.12.1995 №481/95-BP «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» зі змінами та доповненнями (далі – Закон
№ 481) оптова торгівля на території України алкогольними напоями та тютюновими виробами, та роздрібна торгівля алкогольними напоями або тютюновими виробами, можуть здійснюватися суб’єктами господарювання (у тому числі іноземними СГ, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) всіх форм власності за наявності у них ліцензій.
Статтею 1 Закону №481 визначено, що належить до тютюнових виробів - це сигарети з фільтром або без фільтру, цигарки, сигари, сигарили, а також люльковий, нюхальний, смоктальний, жувальний тютюн, махорка та інші вироби з тютюну чи його замінників для куріння, нюхання, смоктання чи жування.
Згідно української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності (далі - УКТ ЗЕД) товари систематизовано за розділами, групами, товарними позиціями, товарними підпозиціями, найменування і цифрові коди яких уніфіковано з Гармонізованою системою опису та кодування товарів.
Так, група 24 УКТ ЗЕД «Тютюн і промислові замінники тютюну» не включає такі товари як електронні сигарети та змінні картриджі, рідини для них, кальяни, трубки, гільзи, фільтри, папір, системи нагрівання тютюну (IQOS, GLO та ін.) та інші засоби та аксесуари для куріння (паління).
При цьому, тютюнові стіки (HEETS, NeoSticks та ін.) для систем нагрівання тютюну є тютюновими виробами (відносяться до коду УКТ ЗЕД 2403).
Враховуючи викладене, на сьогодні вимоги, встановлені Законом № 481, щодо ліцензування оптової (роздрібної) торгівлі тютюновими виробами, не застосовуються до продажу електронних сигарет та змінних картриджів, рідини для них, трубок, гільз, фільтрів, паперу, системи нагрівання тютюну (IQOS, GLO та ін.) та інших засобів та аксесуарів для куріння (паління).
Оптова (роздрібна) торгівля тютюновими стіками (HEETS, NeoSticks та ін.) для систем нагрівання тютюну здійснюється за наявності відповідних ліцензій.
Законом України від 16.01.2020 року №465 – IX «Про внесення змін до деяких законів України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» внесено зміни до Закону №481, зокрема, щодо ліцензування оптової (роздрібної) торгівлі.
З 01 січня 2021 року роздрібна (оптова) торгівля рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, повинна здійснюватися за наявності відповідних ліцензій.
Чому не можна використати систему «кеш-бек» задля нечесної конкуренції
Головне управління ДПС у Київській області звертає увагу, що з 01 січня 2021 року покупці товарів (послуг), купуючи товар на суму, яка перевищує 850 грн, можуть перевірити наявність виданого їм фіскального чеку на сайті ДПС, а у разі його відсутності там - подати скаргу в Електронному кабінеті.
Якщо перевіркою контролюючого органу буде підтверджено, що чек не був фіскалізований, продавця штрафують, а покупцю повертається повна вартість покупки та залишається товар.
При цьому використати систему «кеш-бек» задля нечесної конкуренції покупець не зможе, оскільки:
- скарга про недійсний фіскальний чек подається через Електронний кабінет ДПС, а для цього заявник має ідентифікувати себе в ньому.
- штраф застосувати лише по факту надходження скарги буде неможливо - податкові органи мають довести, що продавець дійсно допустив порушення - для цього потрібно встановити відсутність або недостовірність такого розрахункового документа.
- податкова служба, в першу чергу, оцінюватиме достовірність документів, доданих до скарги, а не лише правомірність дій продавця стосовно покупця.
- чек можна оскаржувати лише за умови загальної покупки на суму понад 850 гривень.
Своєчасно сплатіть задекларовані податки
Головне управління ДПС у Київській області звертає увагу, що деклараційна кампанія 2020 року завершилась і податкові зобов'язання, визначені фізичними особами у поданих деклараціях, повинні бути сплачені до 01 жовтня 2020 року.
Відповідно до п.126.1 ПКУ, у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання протягом строків, визначених ПКУ, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:
- при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10% погашеної суми податкового боргу;
- при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 20% погашеної суми податкового боргу.
Крім цього, згідно зі ст.129 ПКУ, на суми грошового зобов'язання нараховується пеня - за кожний календарний день прострочення сплати, починаючи з 91 календарного дня, що настає за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов'язання, із розрахунку 100% річних облікової ставки НБУ, діючої на кожний такий день.
Як заповнюється уточнюючий податковий розрахунок ф.1ДФ?
Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що особи, які відповідно до ПКУ мають статус податкових агентів, зобов’язані подавати у строки, встановлені ПКУ для податкового кварталу, податковий розрахунок суми доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, а також суми утриманого з них податку до контролюючого органу за місцем свого розташування.
Розрахунок подається лише у разі нарахування сум зазначених доходів платнику податку податковим агентом протягом звітного періоду.
Форма та Порядок заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (форма № 1ДФ) затверджені наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 №4.
Порядок заповнення звітного нового та уточнюючого податкових розрахунків є однаковим. Звітний новий та уточнюючий податкові розрахунки подаються на підставі інформації з попередньо поданого податкового розрахунку і містять інформацію лише за рядками й реквізитами, які уточнюються. Для заповнення також використовується інформація з повідомлень про виявлені помилки, які відправляються контролюючими органами до податкового агента.
Коригування показників розд. I:
- для виключення одного помилкового рядка з попередньо введеної інформації потрібно повторити всі графи такого рядка і у графі 9 указати «1» - на виключення рядка;
- для введення нового або пропущеного рядка потрібно повністю заповнити всі його графи і у графі 9 указати «0» - на введення рядка;
- для заміни одного помилкового рядка іншим потрібно виключити помилкову інформацію та ввести правильну інформацію, тобто повністю заповнити два рядки, один з яких виключає попередньо внесену інформацію, а другий вносить правильну інформацію. У такому разі в першому рядку в графі 9 указується «1» - рядок на виключення, а в другому – «0» - рядок на введення.
Коригування показників розд. II:
- підрозділ «Оподаткування процентів»:
для виключення помилкового рядка з попередньо введеної інформації у рядку «Оподаткування процентів - виключення**» потрібно повторити всі графи помилкового рядка, а в рядку «Оподаткування процентів» відобразити правильну інформацію;
- підрозд. «Оподаткування виграшів (призів) у лотерею»:
для виключення помилкового рядка з попередньо введеної інформації у рядку «Оподаткування виграшів (призів) у лотерею - виключення***» потрібно повторити всі графи помилкового рядка, а в рядку «Оподаткування виграшів (призів) у лотерею» відобразити правильну інформацію;
- підрозд. «Військовий збір»:
для виключення помилкового рядка з попередньо введеної інформації у рядку «Військовий збір - виключення****» потрібно повторити всі графи помилкового рядка, а в рядку «Військовий збір» відобразити правильну інформацію.
ГУ ДПС у Київській області