Стан призначення житлових субсидій в Яготинському районі

Дата: 21.11.2019 15:53
Кількість переглядів: 549

Система субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг була створена в Україні у 1995 році, якою започатковано надання безготівкової допомоги  для відшкодування  витрат на оплату житлово-комунальних послуг, скрапленого газу  та твердого палива.

Низький розмір заробітних плат і пенсій та значне підвищення тарифів протягом останніх років призвело до розширення кола учасників програми житлових субсидій.

На даний час на обліку перебуває  11192 господарства,  із них  користуються субсидіями - 5603 А це близько 36% домогосподарства, які налічуються в місті та селах району.

Щороку неодноразово державою вносяться корективи до нормативних актів щодо зміни умов призначення житлових субсидій.

З 1 жовтня 2019 року діє оновлений механізм використання коштів для виплати пільг і субсидій громадянам на оплату житлово-комунальних послуг.

Лише у 2019 році двічі було змінено порядок надання житлових субсидій. Упорядковано систему з точки зору адресності їх надання, створено Єдиний державний реєстр отримувачів житлових субсидій, до якого відкрито доступ усім українцям.

 Запроваджено надання субсидій населенню на оплату житлово-комунальних послуг у грошовій формі, що сприятиме стимулюванню заходів з енергоефективності.

 Монетизація діє у двох моделях паралельно:

1) перерахування коштів на центральному рівні на банківський рахунок в Ощадбанку зі спеціальним режимом використання з подальшим їх спрямуванням на оплату житлово-комунальних послуг;

2) надання житлових субсидій готівкою безпосередньо одержувачу.

Завдання органів соціального захисту населення — забезпечити своєчасне призначення житлових субсидій та впровадження встановленого механізму надання житлових субсидій у грошовій формі та полегшити життя людей на місцях.

 Більшості отримувачів субсидій та пільг, яким було перепризначено за підсумками попереднього опалювального сезону, допомога буде перерахована автоматично. Ця категорія населення не повинна докладати жодних зусиль у зв’язку з новими правилами, всю роботу за них зроблять органи соціального захисту населення.

  Раніше АТ «Ощадбанк» був єдиною установою, куди перераховували субсидії. Тепер одержувач грошової допомоги може обрати інший банк (для зміни банку потрібно подати відповідну заяву до управління соціального захисту населення), а якщо одержувач субсидій — пенсіонер, то кошти йому перерахують туди, де він отримує пенсію, на поштове відділення АТ «Укрпошта» або на особовий рахунок в банку.

  Відповідно до Положення про порядок призначення житлових субсидій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 1995 р. № 848 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 14 серпня 2019 р. № 807), житлову субсидію не призначають:

1) якщо опалювана площа житлового приміщення перевищує 120 кв. метрів для квартир у багатоквартирному будинку, 200 кв. метрів для індивідуальних будинків (крім житлових приміщень дитячих будинків сімейного типу, прийомних сімей, багатодітних сімей, сімей, у яких на початок місяця, з якого призначається субсидія, проживають троє і більше дітей, з урахуванням тих, над якими встановлено опіку чи піклування);

2) будь-хто зі складу домогосподарства або член сім’ї особи зі складу домогосподарства має у власності транспортний засіб, що підлягає державній реєстрації і з дати випуску якого минуло менш як п’ять років;

3) у складі домогосподарства або у складі сім’ї члена домогосподарства є особи, що досягли 18-річного віку станом на початок періоду, за який враховуються доходи для призначення житлової субсидії (далі — особи, доходи яких враховуються під час призначення житлової субсидії), і в цьому періоді: за інформацією ДПС, Пенсійного фонду України у них немає доходів, які враховуються під час призначення житлової субсидії; або нарахований середньомісячний сукупний дохід менший, ніж розмір мінімальної заробітної плати, встановленої на початок періоду, за який враховуються доходи для призначення житлової субсидії; ними або за них не сплачено єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування у розмірі, не меншому від мінімального, сумарно протягом трьох місяців у періоді, за який враховуються доходи для призначення житлової субсидії (крім військовослужбовців, а також осіб, щодо яких наявна заборгованість роботодавця із виплати заробітної плати та сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування).

         20 жовтня 2019 року прийнято постанову Кабінету Міністрів України №878. Які суттєві зміни відбулися у призначенні субсидій після її прийняття?

Основне — надано можливість призначення житлової субсидії дитячим будинкам сімейного типу на понаднормову площу житла. До доходу таким будинкам не враховується матеріальна допомога, яка виплачується за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів та стипендія на дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, а також придбані дитячим будинкам сімейного типу транспортні засоби.

Під час призначення житлової субсидії не враховуються доходи одного з подружжя, якщо обом більш як 60 років і вони проживають у сільській місцевості або селищах міського типу, якщо їхнє зареєстроване (фактичне) місце проживання відмінне від адреси домогосподарства.

Субсидія військовослужбовцям призначається без отримання інформації про сплату ними єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

За наявності причепа, з дати випуску якого минуло менше як п’ять років, домогосподарство матиме право на субсидію.

Зазначені зміни застосовуються під час визначення права на призначення житлової субсидії після набрання чинності постанови КМУ №878.

У разі звернення до органів соціального захисту населення зазначених категорій громадян житлова субсидія може бути їм призначена з урахуванням прийнятих змін.

Постановою Кабінету міністрів України від 17 квітня 2019 № 373 внесено зміни до соціальних нормативів  споживання природного газу для індивідуального  опалення – 4 куб. метра природного газу на 1 кв.м.(попередньо 4,5) та користування послугами з централізованого постачання холодної води – 3,6 куб.м. на одну особу на місяць за відсутності центалізованого постачання гарячої води (попередньо 4,0).

Всі зміни та доповнення до чинного законодавства висвітлені на сторінках районної газети в рубриці «Все про субсидії», розміщені на інформаційних стендах управління та враховані спеціалістами при обрахунку житлових субсидій.

З метою посилення соціального захисту населення в умовах підвищення цін та тарифів на комунальні послуги  впроваджено порядок надання житлових субсидій.

Основне навантаження в реалізації  механізму лягло на органи соціального захисту населення.

Робота управління з прийому громадян проводиться щоденно, протягом робочого тижня. Відвідувачі мають змогу звернутись до спеціалістів в зручний день і час, попередньо записавшись на прийом  , отримати необхідну консультацію в телефонному режимі. В управлінні постійно працює телефонна «гаряча лінія».

       Відповідно до вимог  діючого законодавства консультування та прийом заяв  для надання субсидій для  сільського населення здійснюється за  участю уповноважених осіб сільських рад. Діяльність даної категорії працівників значно спрощує процес подачі документів мешканцям сільської місцевості, а також значно зменшує черги в управлінні та забезпечує  максимальне наближення до громадян системи надання соціальної допомоги та соціальних послуг.  Активно долучаються до кампанії по оформленню субсидій для одиноких пристарілих громадян і соціальні робітники  територіального центру. 

Особа, яка звертається  за субсидією подає лише заяву та декларацію про доходи. В свою чергу органи соціального захисту населення роблять запити до уповноважених організацій, а саме ЖЕК, виконавчі  комітети міської та сільських рад, Державної фіскальної служби, Пенсійного фонду і т.д., щоб отримати необхідну для призначення субсидії інформацію.

На належному рівні налагоджено електронний обмін інформацією з постачальниками житлово-комунальних послуг, Державною фіскальною службою, управлінням Пенсійного фонду України в Яготинському районі.

Від працівників органів соціального захисту вимагається високий професіоналізм, знання законодавства з питань  соціального захисту населення, порядку надання комунальних послуг, вміння спілкування, толерантність до відвідувачів, готовність зрозуміти, надати допомогу.

Протягом звітного періоду активно працює районна комісія з питань надання субсидій та допомог малозабезпеченим сім’ям.  Звернення надходять в переважній більшості від громадян, що  хочуть призначення субсидії без членів сімї, які зареєстровані проте не проживають за місцем реєстрації, від осіб, які оформляють субсидію по договору оренди житла та від непрацездатних громадян на додаткову площу житла, внутрішньо переміщених осіб та осіб в яких нарахований середньомісячний сукупний дохід менший ніж розмір мінімальної заробітної плати.

Так, проведено 14 засідань, де розглянуто 1035 звернень та прийнято рішення по суті піднятих питань.

        Згідно зі статистичними даними,  у  районі проживає 16665 сімей, з яких 46% є учасниками програми житлових субсидій. В  опалювальний період 2018-2019 рр. субсидією скористалось 7204 сімей, в неопалювальний період 2019 року субсидією скористалося 1103 сім’ї. Порівняно з минулим роком відбулося зменшення оримувачів субсидії на 70% в зв’язку із змінамив законодавстві. Середньомісячний розмір субсидії на житлово-комунальні послуги в опалювальний період 2018-2019 рр. становить 1124,66 грн., що менше ніж в 2018 році на 66% в з’язку із змінами взаконодавстві та зменшення соціальних норм. За даними відділу прийняття рішень, призначення виплат та компенсацій управління соціального захисту 32661,9 тис грн. та на придбання твердого палива 143,8 тис.грн. було направлено на фінансування програми субсидії .

Звернення, які надійшли в листопаді місяці, будуть опрацьовані на початку грудня із затримкою.  Вчасне опрацювання заяв унеможливила відсутність даних фіскальної служби про доходи громадян за ІІІ квартал.   Проте законодавчо визначені терміни управлінням не порушено , оскільки призначення субсидії відбулось в 10-денний термін після отримання всіх необхідних даних.

Порядок призначення житлових субсидій заснований на принципі довіри до громадян при заповненні декларації про доходи та майновий стан сім’ї.   Проте  звичайно певний контроль з даного питання законодавчо передбачений з метою недопущення нецільового використання коштів Державного бюджету (верифікація).

Понад 70% населення району постійно користуються послугами управління соціального захисту населення. Вирішення покладених на органи соціального захисту завдань вимагає висококваліфікованого кадрового забезпечення,     сильної матеріально-технічної бази,  сучасної комп’ютерної техніки,  досконалого програмного забезпечення. І у вирішенні всіх цих питань є великі проблеми.

Виконання Урядових рішень можливе лише завдяки чіткій роботі всіх задіяних в цьому процесі сторін. Тож дякую за співпрацю головам міської, сільських рад, уповноваженим особам, керівникам та спеціалістам підприємств житлово-комунальної сфери, управлінню Пенсійного фонду України в Яготинському районі, центру зайнятості.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування