Легалізації трудових відносин та заробітної плати на контролі районної влади

Дата: 30.10.2019 09:20
Кількість переглядів: 627

Сьогодні в Україні гостро стоїть проблема легалізації трудових відносин та заробітної плати. На жаль, відносини між роботодавцями та найманими працівниками не завжди відповідають нормам законодавства. Часто працівники отримують офіційну зарплату меншу за мінімальну (або на рівні мінімальної), а решту зарплати - у «конверті». Таким чином роботодавці ухиляються від сплати податку. Не рідкість і випадки, коли працівники взагалі офіційно не оформлені на роботу.

Офіційно неоформлена на роботу людина ризикує залишитися без права на отримання соціальних виплат та пенсії. Таким чином, нелегальна зарплата не лише зменшує надходження до бюджетів та державних соціальних фондів, а й тягне за собою багато неприємностей і для самих працівників. Людям треба чітко усвідомити, що згода отримувати зарплату «в конвертах» може зіграти з ними злий жарт, позбавивши їх у майбутньому всіх соціальних гарантій. Ніхто не зможе краще змусити роботодавців чесно платити зароблені гроші, як самі працівники, які повинні просто не погоджуватися на роботу за невигідними для себе умовами.

Тому, легалізація трудових відносин і заробітної плати, ліквідація прихованої зайнятості - є одним з ключових напрямків роботи усіх державних органів, і вирішувати цю проблему треба спільними зусиллями - як державі, так і самим працівникам.

З метою посилення контролю за дотриманням чинного законодавства про працю у сфері зайнятості 05 вересня 2018 року, на засіданні Кабінету Міністрів України, ухвалено розпорядження № 649-р «Про заходи, спрямовані на детінізацію відносин у сфері зайнятості населення», яке передбачає проведення Державною службою України з питань праці, Державною фіскальною службою України, Пенсійним фондом України,   іншими центральними органами виконавчої влади спільно з органами місцевого самоврядування комплексних заходів спрямованих на детінізацію ринку праці та вдосконалення контролю за оформленням трудових відносин із найманими працівниками.

29 жовтня, в малому залі адміністрації відбулось чергове засідання робочої групи з питань легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення. На якому було розглянуто  звернення депутата Яготинскої міської ради І.М. Смаглія, щодо підстав створення зазначеної робочої групи, його складу та положення яким регламентується її робота.

Виконувач обов’язку голови адміністрації Тетяна Сухенко  зазначила, що робота робочої групи спрямована на становлення та розвиток ринку праці, вживаються заходи щодо легалізації заробітної плати та виведення заробітної плати з “тіні”.

До складу робочої групи входять представники органу виконавчої влади, державної податкової інспекції, Пенсійного фонду, Центру зайнятості, управління соціального захисту населення і тд.

Одним з дієвих механізмів легалізації трудових відносин є проведення рейдових обстежень районною  робочою групою з питань легалізації виплат заробітної плати та трудових відносин, які мають на меті лише провести роз’яснювальну роботу серед підприємців на найманих працівників.

В основі інформаційно-роз’яснювальної компанії лежить боротьба за легалізацію трудових відносин, формування офіційних доходів працівників, встановлення належних умов праці та захист трудових прав працівників з одного боку та спонукання роботодавців до здійснення своєї діяльності відповідно до вимог трудового законодавства з іншого, внаслідок чого ними забезпечуватиметься майбутнє не однієї людини.

За підсумками розгляду звернення депутата міської ради І.В.Смаглія, йому надано вичерпні пояснення, щодо роботи робочої групи та чітко аргументовано підстави для проведення рейдових обстежень.

Отже, роботодавці мають пам’ятати, що використання не задекларованої праці є грубим порушенням трудового законодавства, за яке доведеться нести відповідальність. Адже не оформлені трудові відносини позбавляють працівника мінімальних державних гарантій і робить його незахищеним. Крім цього це породжує недобросовісну конкуренцію та негативно впливає на наповнюваність бюджету.

Наступним не менш важливим питанням присутні розглянули питання щодо інформування фізичних – осіб підприємців, які мають заборгованість зі сплати ЄСВ на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

З основними напрямками роботи у вказаній сфері присутніх ознайомила головний спеціаліст відділу забезпечення наповненя бюджету ГУ Пенсйного фонду України у Київській області О.П.Малинка, яка зазначила, що на сьогодні   гостро стоїть питання сплати ЄСВ на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, адже від цього насамперед залежить чи зможуть пенсіонери отримувати пенсію.

Станом на 01.10.2019 заборгованість зі сплати Єдиного соціального внеску по району становить – 9507,0 тис. грн., що на 216,3 тис. грн.. менше з періодом 01.08.2019.

Однією з причин заборгованості є те, що фізичні особи-підприємці, які належать до неактивних нарощують борг, адже відповідно до ЗУ «Про збір та облік єдиного соціального внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» проводиться  щомісячне нарахування ЄСВ незалежно від стану платника.

 При аналіз заборгованості по ЄСВ виявилося, що в списку боржників є померлі, проте дані особи перебувають в реєстрі юридичних та  фізичних осіб, а тому нарахування пені продовжується.

Обірвати дане коло можливо лише за участі спадкоємців, які звернуться до державного реєстратора з копією про смерть родича та припинять підприємницьку діяльність на вказану особу. Варто зазначити, що погашення податкового боргу фізичної особи – підприємця у разі його смерті здійснюється його спадкоємцями.

Проте, спадкоємці знаходять не завжди, борги ж в свою чергу продовжують накопичуватись. На думку робочої групи, системне вирішення даного питання має бути проведено на державному рівні, а саме припинення підприємницької діяльності за фактом смерті особи, без звернень спадкоємців.



« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування