Електронний кабінет водія став ще зручнішим
Величезний крок назустріч європейським стандартам – автомобілісти Київщини звикають до унікального онлайн-сервісу «Електронний кабінет водія», запровадженого Головним сервісним центром МВС наприкінці минулого року. Перенесення послуг у віртуальну площину мінімізує витрати часу та зусиль клієнтів сервісних центрів МВС під час реєстраційних операцій і робить найпопулярніші послуги центрів доступними, а їх надання – якіснішим.
Раніше більшість адміністративних та сервісних послуг водіям надавали лише безпосередньо в СЦ МВС. Так, актуальну інформацію про транспортний засіб та посвідчення водія можна було дізнатись тільки після особистого звернення громадян, що вимагало особистої присутності. Водночас інформацію про штрафи можна було одержати лише у вигляді поштового повідомлення за кілька днів після скоєння правопорушення. Віднедавна водії можуть зайти у свій Е-кабінет, обравши зручний для себе порядок електронної ідентифікації, та з комфортом користуватися низкою послуг, переведених у зручний онлайн-формат.
У рамках проведення інформаційної кампанії в територіальних сервісних центрах РСЦ МВС в Київській області, на підприємствах та в організаціях, що надають послуги громадянам, а також в навчальних закладах Київщини тривають акції з популяризації платформи «Електронний кабінет водія».
Громадяни активно цікавляться можливістю записатися до електронної черги, не входячи з дому, переглянути інформацію про свої посвідчення водія (національне та міжнародне), дізнатися всю актуальну інформацію про свої транспортні засоби (технічні характеристики, право власності, історії авто), перевірити, чи накладені обтяження на транспортний засіб та оперативно отримати повну інформацію про адмінпорушення .
Алгоритм дій зрозумілий і простий. Спочатку потрібно зайти на сайт Головного сервісного центру e-driver.hsc.gov.ua. Е-кабінет також доступний на Урядовому порталі kmu.gov.ua – у розділі «Електронні послуги». Наступний крок – авторизація. Доступ до е-Кабінету здійснюється за допомогою цифрового підпису (ЕЦП), BankID або MobileID. Ідентифікація через MobileID можлива абонентам таких компаній, як «Київстар», «Vodafone» і «lifecell». BankID надає можливість провести ідентифікацію через «Ощадбанк», «ВостокБанк», «IdeaBank», «Мотор-Банк», «Радабанк» і «КredoBank», а віднедавна і через BankID ПриватБанку. Заключний етап – вказати свою електронну пошту (ця інформація необхідна для сповіщень про штрафи та обтяження) та для запису в електронну чергу - номер мобільного телефону.
Тож в Електронному кабінеті водія громадянин, серед іншого може:
- переглянути інформацію щодо сплати штрафів: завдяки е-Кабінету відтепер більше немає потреби стояти в черзі в банках чи заповнювати «від руки» платіжки. Тут користувач зможе швидко як сформувати платіж, так провести його онлайн;
- для охочих замовити індивідуальні номерні знаки в Електронному кабінеті водія доступна можливість швидкої перевірки, чи обраний знак вільний у даному регіоні, та одразу замовити макет;
- також за допомогою е-Кабінету можна ефективно організувати свій візит до СЦ МВС, обравши онлайн зручні дату й час. Сервіс допоможе уникнути черг та заздалегідь спланувати свій день;
- революційним нововведенням стала можливість перевірити будь-який транспортний засіб за VIN-кодом, що неабияк зручно під час купівлі-продажу авто на вторинному ринку. Так, безкоштовно можна дізнатися про останню операцію з транспортним засобом, дату та місце його останньої реєстрації, рік випуску та загальні технічні характеристики;
- за 45 гривень 68 копійок користувачам Електронного кабінету водія стане доступною інформація про кількість попередніх власників, участь авто у ДТП, наявність заборони на продаж або обтяжень, страхування тощо.
Та слід нагголосити, що в цій електронній базі міститься інформація лише про автомобілі, що були зареєстровані і перереєстровані в Україні після 2013 року.
Завдяки відгукам користувачів Електронного кабінету водія цей електронний сервіс постійно оновлюється. Днями кабінет водія став ще зручнішим. Тепер громадяни зможуть не лише зареєструватись в електронній черзі до сервісного центру, а й самостійно скасувати запис, якщо плани змінилися. Оновили також дизайн витягу з Єдиного державного реєстру. Тож інформація про авто тепер ще доступніша.
За статистикою Головного сервісного центру МВС, лише за перші два тижні роботи платформи в Електронному кабінеті водія зареєструвалися близько 20 тисяч користувачів. Цікаво, що майже 85 відсотків зареєстрованих становили чоловіки і трохи більше 11 відсотків – жінки. Така гендерна тенденція простежується і до сьогодні.