Яготинська Районна Державна Адміністрація
Яготинський район, Київська область

Інформація про роботу управління соціального захисту населення Яготинської районної державної адміністрації з питання “Про надання соціальних послуг населенню району ” за 9 місяців 2018 року

Переглядів: 164

Питання надання соціальних послуг населенню району – невід’ємна складова діяльності райдержадміністрації та всіх її підрозділів. Реалізація комплексу заходів з даного питання  постійно знаходиться на виконанні в управлінні соціального захисту населення та районного територіального центру соціального обслуговування / надання соціальних послуг/.

 

Соціальні послуги протягом  звітного періоду надавались Яготинським районним територіальним центром соціального обслуговування (надання соціальних послуг) громадянам похилого віку, інвалідам, що перебувають в складних життєвих обставинах і потребують сторонньої допомоги. У відділеннях територіального центру надаються соціальні послуги у відділенні соціальної допомоги вдома, двох відділеннях стаціонарного догляду для постійного або тимчасового проживання,  відділенні денного догляду, відділенні надання натуральної та грошової допомоги ( перукарня, майстерні швейна та з ремонту взуття), соціальному магазині.

У відділенні соціальної допомоги вдома надано соціально-побутових послуг в домашніх умовах для  581   громадян похилого віку, осіб з інвалідністю, що за станом здоров’я потребували постійного стороннього догляду та допомоги, з них 138 - ветерани війни та члени сімей загиблих, 106- особи з інвалідністю, 10- потерпілі від аварії на ЧАЕС, 4 – внутрішньо переміщені особи.

Обстежено умови проживання  та зараховано на обслуговування в домашніх умовах 70 одиноких, або проживаючих самотньо-непрацездатних громадян.

Основні послуги, що надаються соціальними робітниками в домашніх умовах: доставка продуктів, ліків, води, допомога в приготуванні їжі, прибиранні, пранні, веденні домашнього господарства, послуги в дотриманні особистої гігієни, сплата комунальних платежів, оформлення субсидій, допомога на присадибних ділянках та інше ( надано послуги протягом весняно-літнього періоду в посадці городів, обробітку та прибиранні присадибних ділянок, збиранні врожаю для 335 одиноких та проживаючих самотньо громадян).

Працівниками відділення соціальної допомоги вдома проведено роботу з укладання непрацездатними громадянами декларацій з лікарями  первинної медичної допомоги.

Навесні залучено учнів шкіл м.Яготина, які надали допомогу 4 одиноким громадянкам в копання грядок на присадибних ділянках.

Робітником територіального центру протягом весняно-літнього періоду надавалась допомога в обрізанні гілок, скошуванні трави на присадибних ділянках для одиноких громадян в м.Яготині.

Надано натуральну допомогу (продуктові набори) 455 одиноким громадянам до новорічних свят, Великодня.

До Дня пам’яті  та примирення і Дня Перемоги над нацизмом у другій світовій війні продуктові набори вручено 26 інвалідам війни, учасникам бойових дій та членам сімей загиблих (померлих) учасників бойових дій.

До Міжнародного дня людей похилого віку та Дня ветерана  133 одиноким громадянам, що мають вік 85 і більше років доставлені продуктові та гігієнічні набори.

Разом надано натуральної допомоги на суму 28, 5 тис.грн.

З банку одягу видано 13 громадянам теплий одяг, що був у використанні.

Протягом звітного періоду 19  непрацездатним громадянам надано грошову допомогу на загальну суму 4,0 тис. грн. до ювілейних 90, 95 та 100-річчя та на лікування.

Соціально-побутові послуги надаються для малорухомих громадян мультидисциплінарною командою, до складу якої входять соціальний працівник, робітник,  медична сестра, перукар, Надано послуг для 63 громадян.

У відділенні денного перебування надаються послуги  консультування з питань підтримання здоров’я, вимірювання артеріального тиску,вимірювання рівня глюкози в крові, приймаються замовлення на придбання і доставку ліків за ціною постачальника. Продано ліків на суму 178 тис. грн.

З пункту прокату засобів реабілітації видано 4 одиниці засобів (палиці та туалетні стільці).      

В майстернях з ремонту та пошиттю одягу, ремонту взуття, перукарні надано послуг на платній основі та безкоштовно для 2629 осіб.

В соціальному магазині продано продовольчих товарів на суму 173,8 тис. грн.

У двох відділеннях стаціонарного догляду для постійного або тимчасового проживання (с.Капустинці, с.Черняхівка) надано послуг стаціонарного догляду для 53 громадян, з них 13 ветеранів війни та членів сімей загиблих, 14 осіб з інвалідністю, 1- ліквідатор аварії на ЧАЕС,  2 – внутрішньо переміщені особи. Протягом звітного періоду направлено до стаціонарних відділень на постійне проживання 13 непрацездатних громадян.

Станом на 01.10.2018 року у відділеннях стаціонарного догляду проживають 38 громадян похилого віку та інвалідів.

Районною організацією Товариства Червоного Хреста України для двох відділень стаціонарного догляду надано благодійну допомогу (меблі).

Благодійною організацією «Міжнародний благодійний фонд «Давай допоможемо» мешканцям відділень надані засоби гігієни, матраци, постільну білизну, продуктові набори та інше на суму 222 тис. грн. Благодійним фондом ім. Оганеса Хідіряна надані гігієнічні набори, миючи засоби та інше.

Благодійну допомогу продуктами харчування (борошно, цукор) надано  ТОВ «СГП ім.А.Г.Кравченка»

На новорічні свята, Великдень, в інші дні  мешканців відділень відвідували  голова  Яготинської районної державної адміністрації, начальник управління соціального захисту населення, директор територіального центру, голови місцевих ветеранських організацій, представники благодійних організацій, релігійних громад.

В святкові дні  мешканців стаціонарних відділень вітали колективи художньої самодіяльності Капустинського БК, учні Черняхівської ЗОШ.

Працівниками стаціонарних відділень на свята для підопічних влаштовувалися святкові обіди.

Працівниками стаціонарних відділень проведено роботу із заготівлі та консервуванню, закладанню на зберігання  ягід, фруктів, овочів, картоплі на осінньо-зимовий період 2018-2019 років.

Проведено роботу із підготовки до початку роботи топкових в обох відділеннях стаціонарного догляду.

Для частини соціальних працівників сільськими радами придбані і вручені велосипеди.    

Управлінням соціального  захисту  населення Яготинської  районної державної адміністрації   надається широкий  спектр  соціально-медичних та соціально-економічних послуг.                                            

Понад 258  осіб із числа учасників бойових дій в зоні АТО перебуває на обліку в ЄДАРП.  Їм надаються послуги по оформленню пільг на ЖКП , путівки на безкоштовне санаторно-курортне лікування, на проходження курсу психологічної реабілітації , на проходження професійної підготовки чи здобуття нової спеціальності, працевлаштування, забезпечення житлом.

432   вимушено переселених осіб із зони АТО  нараховується в нашому районі.   Спеціалістами управління формується Всеукраїнська база даної категорії громадян, ведеться облік, оформляються на виплачуються допомога  на подолання соціально-побутових проблем, субсидії, державні соціальні допомоги сім»ям з дітьми і т.д.    Один раз в шість місяців соціальний інспектор управління  повинен відвідати кожну сім»ю, переконатись, що вони проживають на території району, вивчити їх матеріально-побутові проблеми та визначити шляхи вирішення.

2338 осіб мають інвалідність та перебувають на обліку в ЦБІ, який формується спеціалістами відділу роботи з інвалідами та ветеранами.

Відділом надаються послуги по оформленню  документів та направленню їх на підприємства-виробники технічних засобів реабілітації та протезно-ортопедичних виробів. 120 осіб отримали направлення на подальше забезпечення технічними та іншими засобами реабілітації.

7 осіб з числа осіб з інвалідністю  та ветеранів Великої Вітчизняної війни, 4  учасники АТО  отримали безкоштовні путівки на санаторно-курортне лікування. 52 особи двічі на рік отримують компенсацію на транспортне обслуговування, бензин, ремонт та технічне обслуговування автомобіля.  12 осіб даної категорії, які перебувають у складних життєвих обставинах отримали грошову допомогу на суму 7992,00 грн. У звітному періоді 17 учасників АТО, серед них особи, які мають інвалідність отримали послуги з психологічної реабілітації.

Постійно управлінням надається допомога у зборі необхідного пакету документів для подальшого взяття на облік з метою забезпечення їх автотранспортом.

Станом на 01.10.2018 року 53 особи з інвалідністю перебувають на черзі на забезпечення автотранспортом , яка формується в Департаменті соціального захисту населення Київської обласної державної адміністрації.

9673 осіб пільгових категорій громадян нашого району перебуває на обліку в ЄДАРП.  Їм надаються послуги по оформленню пільги, відшкодуванні коштів в організації-надавачі ЖКП, виготовлення довідок, послуги інформаційного та юридичного характеру.

2338 одержувачів різного виду державних соціальних допомог на фінансування яких у звітному періоді  направлено 33 млн. 740 тис.грн.

Одне з актуальних питань, яким займаються спеціалісти управління – це надання населенню субсидії на відшкодування ЖКП. Близько 12 тисяч домогосподарств на даний час користуються  програмою субсидій. А це близько 80% домогосподарств міста та району.

У звітному періоді звернулося 2270 отримувачів субсидії для отримання коштів невикористаної житлової субсидії внаслідок економії споживання енергоресурсів на суму 1370,4 тис.грн.

Реформа системи субсидій, впровадження нових механізмів зумовили зростання кількості звернень громадян за призначенням субсидій та безпрецедентне зростання обсягів роботи спеціалістів управління.

У 2000-2008 роках субсидією користувалось близько 3 тисяч домогосподарств. Державні соціальні допомоги отримувало близько 1 тис. заявників. Потім цифра різко зросла і в опалювальний період 2015-2016 рр. кількість одержувачів субсидій зросла до 10 тисяч.

Сьогодні їх майже 12 тисяч, але це не остаточна цифра. Я думаю кількість звернень зросте протягом опалювального періоду 2018-2019 рр. до 13 тисяч.

Проте, на жаль не збільшується кількість штатних одиниць в управлінні.  В управлінні соціального захисту населення працює 32 особи, в обов’язки яких входить виконання всіх соціальних програм.   Згідно структури  4 із них здійснюють прийом громадян, надають допомогу в написанні декларації, заяви, формують особову справу, надають консультації, проводять листування при письмових зверненнях  заявників, формують  архів, видають повідомлення про призначення чи відмову в призначенні державних соціальних допомог, субсидій. До керівників міста чи району люди йдуть в крайньому випадку, а до управління соціального захисту кожного дня десятками або й сотнями.

Працюють 2 соціальні інспектори, посадові обов’язки яких вимагають:

- формування та надсилання запитів до ДПІ, ЖЕК, Пенсійного фонду України, центру зайнятості   та інші установи аби отримати необхідну для нарахування  субсидії інформацію;

- перевіряти достовірність та повноту інформації про доходи і майновий стан осіб, які  входять  до складу сім»ї ;

- проводити перевірки раз у рік стану надання соціальних послуг ;

- раз у шість місяців проводити обстеження по місцю реєстрації внутрішньо переміщених осіб /432/;

- готувати справи та подавати  їх на розгляд комісії по наданню субсидії на:

- збільшену площу;

- зареєстровані та не проживають;

- договір найму житла;

- будівля не введена експлуатацію.  Щотижня розглядається комісією від 120 до 180 справ. 

- здійснювати перевірки згідно бази даних служби верифікації при Міністерстві фінансів України:

- нерухомість;

- земля;

- померлі;

- втрачені паспорти та ін.

В одному поданні від   4  до 21 тис. громадян.

- готувати пропозиції припинення надання державних соціальних допомог, субсидій, позбавлення права на продовження строку її надання, зменшення розміру ДСД як малозабезпеченим сім»ям;

- проводити роз»яснювальну  роботу.

4 особи працюють у відділі прийняття рішень /тобто в призначенні/.

1 особа призначає державні соціальні допомоги /3500 справ/.  2 особи – призначають субсидії, вносять зміну тарифів, здійснюють перерахунки  /11500/. Начальник відділу займається прийомом громадян, які хочуть отримати інформацію, що не завжди  входить до компетенції управління, проте        газконтора  та РЕМ  направляє всіх своїх абонентів до управління, а саме: переплата або недоплата,  зняті суми переплат, уточнення суми доходу, наданої  ДПІ   і т.д.

Сказати, що спеціалісти працюють в умовах підвищеного навантаження, не сказати нічого. Тому, щоб в максимально можливі терміни виконати всі процедури по прийому документів, призначенні та виплаті допомог /субсидія – це один із видів допомог/  в період Пік до цієї справи долучаються при найменшій можливості спеціалісти всіх відділів.    

Щоб виконати поставлені Урядом завдання по наданню соціальної підтримки такій кількості громадян необхідне не аби яке матеріально-технічне  забезпечення самих управлінь.

В зв’язку із збільшенням кількості звернень по призначенню субсидій зросло навантаження на ПК «Наш Дім», що в свою чергу значно погіршило роботу самої бази. Оскільки обладнання застаріле і не розраховане на даний об’єм  роботи  необхідно новий сервер для відділу призначень, робочі станції та принтера.

Щодня до управління звертаються сотні громадян і спеціалісти роблять все від них залежне, щоб надати необхідну допомогу, на місці вирішити всі проблеми.       

« повернутися до списку новин